ویزیت پزشک در منزل

شرحی از دنیای پزشکی و پرستاری

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

ویزیت پزشک در منزل

ویزیت پزشک در منزل

مراقبت در منزل، در درجه اول برای سالمندان ضعیف و بیماران مزمن، برای جلوگیری از مراجعه غیر ضروری به اورژانس و بستری شدن در بیمارستان مهم است. ویزیت پزشک همچنین در کاهش بار مراقبین و خانواده بیمار، نظارت بر شرایط مزمن و ارزیابی نیازها و وضعیت بیمار مفید است. به خصوص بیماران مسن مبتلا به بیماری های مزمن، تحرک کمی دارند که مراجعه به کلینیک را دشوار می کند. برخی از بیماران روی ویلچر هستند و ممکن است برای بیرون کردن آنها از خانه به کمک اعضای خانواده نیاز داشته باشند. پیش بینی می شود تعداد افراد 65 سال و بالاتر در 15 سال آینده دو برابر شود. نه تنها تعداد سالمندان به طور مداوم در حال افزایش است، بلکه زمان بیشتری را برای درمان بیماری های مزمن مانند سکته مغزی، بیماری قلبی و سرطان در بیمارستان می گذرانند. با این حال امروزه بیماران می توانند در هر زمان از خدمات ویزیت پزشک در منزل بهره مند شوند.

 

ویزیت پزشک در منزل

 

خدمات پزشکی در منزل

با توجه به وضعیت پاندمی کرونا، خدمات پزشکی در منزل نیز به میزان زیادی در دسترس بیماران قرار گرفته است. این خدمات، علاوه بر سهولت در بهبودی بیمار، نیز می‌تواند به کاهش هزینه‌های درمانی و زمان صرف شده برای حضور در مراکز درمانی کمک کند.

در نهایت، خدمات پزشکی در منزل با استفاده از تجهیزات پزشکی مناسب و با همکاری متخصصان پزشکی، می‌تواند به بهبودی سریعتر بیمار و افزایش کیفیت زندگی او کمک کند. در صورت نیاز، بهتر است با مراجعه به وب‌سایت‌های مربوطه و یا مشاوره با پزشک خود، نحوه ارائه خدمات پزشکی در منزل را مطالعه کنید و از آن بهره‌مند شوید.

وظایف پزشک در منزل

در طول معاینات بالینی، پزشک مواردی مانند سطح هوشیاری، علائم حیاتی شما از جمله فشار خون، نبض، دما و تنفس را بررسی می کند. ضمناً در صورت نیاز بیمار به خدمات تکمیلی مانند سونوگرافی در منزل، هماهنگی های لازم در اسرع وقت انجام خواهد شد.

هر پزشک، چه در بیمارستان، چه در مطب و چه در خانه، وظیفه ای در قبال بیماران خود دارد. تمام این نکات باید توسط پزشک کنترل شود:

  • تکمیل اطلاعات

تشخیص دقیق بر اساس اطلاعات دقیق است. علاوه بر اطلاعات خواسته شده عناصر دیگری مانند: محیط (ایمنی کار)، شرایط فردی و بالینی بیمار از طریق ویزیت پزشک در منزل جمع آوری و تایید می شود.

  • معاینه بیمار

در حین معاینه، پزشک احساس درد در اندام های مختلف، فشار خون، تنفس، صداهای قلب و ریه، اعصاب پیچیده، تغییرات خلقی را بررسی کرده و آزمایش های دیگری را برای تشخیص صحیح تجویز می کند.

  • درمان بیماری

درمان ها بسته به نتایج به دست آمده از تصاویر، تجهیزاتی مانند EKG، آزمایش خون با هم متفاوت هستند. روند درمان ممکن است شامل داروها، ورزش، تغییر سبک زندگی، جراحی و غیره باشد.

  • پیگیری درمان

درمان بیماری ها معمولا در یک جلسه انجام می شود، اما اگر بهبودی طولانی تر باشد، پزشک تا بهبودی کامل در کنار بیمار می ماند. این دوستی از طریق ایمیل، فضای مجازی و … اتفاق می افتد.

 

اطلاعات مورد نیاز قبل از تماس

نام و نام خانوادگی

جنسیت

سن

داشتن حساسیت به دارویی خاص

داشتن بیماری زمینه ای​

میزان توان حرکتی​ بیمار

 

هزینه ویزیت پزشک در منزل

هزینه ویزیت پزشک در منزل

به طور کلی هر ساله هزینه ویزیت پزشک در منزل بر اساس  دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت مشخص می شود. حقوق دریافتی و هزینه ویزیت پزشک مشخصا ثابت است، اما در صورت نیاز به سایر خدمات احتمال تغییر و افزایش این مبلغ وجود دارد.

به‌عنوان مثال، با محاسبه تعرفه ویزیت متخصصانی که تشخیص آنها نیاز به تجهیزات پزشکی مدرن دارد، کل هزینه خدمات به متقاضی اعلام می شود. هدف سازمان جلب رضایت طرفین  است. برای مشاوره و راهنمایی در مورد تعرفه و هزینه ها بهتر است با موسسه تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان در میان بگذارید. ولی بدون شک تعرفه قیمت خدمات سلامت در منزل بسیار مقرون به صرفه است و نیازی به پرداخت هزینه های اضافی بیمارستان ها و مطب پزشکان نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.